A keréktárcsáknál az átmérőt és szélességet könnyedén lehet értelmezni. Azonban, ami sok gondot okoz a vásárlóknak, az nem más, mint az ET szám. Érthető módon, a BMW X3 felni és a futómű szoros kapcsolatban áll egymással a működést tekintve, megannyi szempontból. Amikor pedig az ET értékre kerül sor, tényleg tanácsos a normál határok között mozogni és maximum csak egy picit eltérni az ideálistól. Miért? Mert például a BMW X3 felni palástja minél inkább el van tolva a rendes helyétől, a kerékcsapágyak és a felfüggesztés egyes részeit annál nagyobb terhelés éri. Szakértők szerint, ez még csak a kisebbik rossz, hiszen ennél komolyabb bajok is lehetnek. A BMW X3 felni merészebb felszerelésekor az is benne van a pakliban, hogy a szerelő a tulajdonos kérésére megbolygatja a futómű geometriáját. Ekkor elmászhat a tapadási középpont a képzeletbeli kormányzási tengelyvonalhoz képest, amiből az következik, hogy az oldalanként bicikliszerű kormányzásból szekérszerű kormányzás lesz. Mi ennek az eredménye? Nos, emiatt nagy kormányszögeknél megnő a tengelytáv változás, illetve ezen kívül, számos egyéb gond is felbukkanhat, amik nagyon is ártanak a futóműnek és nem tesznek jót a BMW X3 felni eszköznek sem. Pár milliméter az acél felni felszerelésekor természetesen nem okoz túlságosan nagy felfordulást, de amikor valaki drasztikus lépéseket hoz meg csak azért, hogy a keréktárcsa palástja kijjebb legyen tolva, akkor bizony a nyomtáv szélesítés sok bajjal járhat. Az első intő jel az, hogy ez elkezd igencsak kellemetlenül bemászni a nyomvályúkba, és a kocsit sem lehet már úgy vezetni, mint régen, hiszen igencsak elkezd rángatni a kormány. Ez nem kedvez az acél felni tartozéknak, arról nem is beszélve, hogy a csapágyak és gömbfejek élettartama is csökken. Ezek a negatív effektek persze attól is függnek, hogy milyen kocsiról van szó. Vannak olyan járgányok, amelyek a megszokottnál jobban viselik a megterhelést, míg sok verdán egyből érződik, hogy nem kedveli ezt az új felállást. A lényeg hát, hogy az acél felni felszerelésekor nem szabad túlzásba esni. Érdemes mindig ragaszkodni a gyári felni ET-jéhez és maximum csak pár milliméter eltérést ajánlott elfogadni az acél felni kelléknél.